Ofödelsedag!?


Vi har gått på knäna här hemma under ett par dagar, gnälligt barn och gnälliga föräldrar. Novalie har varit fruktansvärt gnällig, både på nätterna och dagarna, först blev hon JÄTTE hård i magen stackaren och då slutade hon att äta mat så det var bara att återgå till bröstmjölk!
Vatten ville hon ha men allt ätbart hon fck syn på knep hon ihop munnen åt!
Sen slutade hon nästan med bröstmjölken också!!! Blev så orolig!! Men hon fortsatte ju att dricka vatten ändå så det känndes ju bra...Nätterna har varit hemska, jag har varit så frusrerad INGENTING har hjälpt och jag har varit nära på att sätta mig och grina själv jämte Novalie, det har ju inte spelat någon roll att Rikard har varit hemma så fort jag gav Novalie till honom började hon gnälla och började krypa åt mitt håll! Sitta själv skulle hon ju inte heller göra, så jag har fått bära henne överallt!

Sen fick hon lite feber och till slut i går så fattade vi var det var som var fel, precis när jag tänkt åka in med henne, för jag trodde ju att det var magen , det har börjat krypa fram en liten till tand i nerekäken inte konstigt hon har haft ont!!! Hon har ju inte reagerat så starkt när de andra två har trängt igenom.

I dag har hon varit nästan som vanligt igen , till och med ätit lite smakportion och hon har fått smaka på bröd! Hon skule promt ha Rikards macka igår så då fick hon smaka lite och hon gillade det! HURRA! Nu kan vi ge henne bröd istället för den där dumma gröten som hon blir hård i magen av (specialgröten eftersom hon inte tål mjölk)
Hon har inte varit så mammig idag heller, har lekt själv på golvet och det har gått lika bra med Rikard som med mig, fick sov-morgon i morse så pappa och dotter fick en mys-morgon tillsammans och det gick jätte bra, Rikard väckte mig med att han gjort frukost och när jag kom upp så sov novalie ute i vagnen! så skönt!!



Vi har i veckan varit och köpt en riktig spjälsäng till lillfisan , nu är hon på tok för stor för vaggan och någon dag innan vi köpte sängen så vaknade vi av att Novalie hade krypit över mig och Rikard och sen ner på golvet!? Som tur var hade hon ju gått ner med benen först så hon hade inte skadat sig, då skrek jag lite halv panik aktigt till Rikard att NU köper vi en säng!
Nu har vi en fin stor säng som man kan fälla ner ena sidan på så att det blir en hylla under sängen när den är nere så vi kan ha sängen jämte intill våran, så skönt att slippa gå upp och hämta henne i vaggan på natten, nu rullar hon bara över till mig! wiho!





I dag har vi firat snuttans 8 månaders dag! Det finns ju inget 30:de i februari, det betyder altså att hon har ofödelsedag idag :P Hon kommer ju inte få någon månadsdag i februari någon gång stackars lillfisan :P

Denna månaden har det hänt mycket!
Novalie kryper jätte bra nu så alla grejer i markhöjd får se upp!
Hon ställer sig upp när hon får tag i något att häva sig upp i!
Hon har börjat äta bröd själv, får hon små bitar så stoppar hon dem i munnen!
Novalie visar mer och mer vilket humör hon har, vill hon inte blir hon rasande!
Läggdags är inte så lätt längre, fröken vill helst vara uppe till midnatt om hon får bestämma, mamma och pappa står som frågetecken!?!!??!?! Vad HÄNDE med vårt lättsomade snälla barn?





Gör mig glad
Postat av: Micha- Mamma till Leah

Vi fira Leah också eftersom det inte heller fanns någon 29:e :) stackars Novalie som hade så ont :( tur att det inte varit så med dom andra tänderna. SNART SES VI!!!! så kul det ska bli :)

2011-03-02 @ 21:35:49
URL: http://Michahatfield.wordpress.com
Postat av: Tora - Viggos mamma

Åh lilla gosan, vad duktig hon är!

Då är det full fart hemma hos er nu kan jag tänka ;)

2011-03-07 @ 10:33:25
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0