Min kaxiga dam springer sina första steg!



...Eller hon tror hon kan gå, hon blev lite väl kaxig idag , hon springer längs med soffan som en tok och stöttar sig lite då och då med ena handen , idag blev hon medveten om att hon kunde ta lite sats och gå (nästan hoppa) med händerna i luften tre steg mellan soffan och schäslongen hon har gjort detta förut men då har hon nog inte fattat det det riktigt utan har varit distraherad av saker hon haft i händerna.

Så hon springer längs med soffan ett par gånger och hoppar över till schäslongen jätte glad och heslt upp i varv, skriker och jollrar av förtjusning och sen vet jag inte vad hon trodde men helt plötsligt ser jag bara att hon släpper soffan och bara springer rakt ut mot köket utan stöd och så exalterad att hon förmodligen glömde att hon behöver stöd fortfarande! Hon gick inte! Hon sprang! fullkommligt kutade! Hon kom en liten bit och sen pladask ner i golvet såklart , ett riktigt faceplant och det var den gåträningen för idag , efter hon gråtit färdigt så skulle hon ändå gå längs med soffan men hon gjorde inga rymmningsförsök mot köket , haha min kaxiga lilla tjej!

Här om dagen gick hon tre steg från mig till Rikard tror ni pappa blev stolt , så han nästan sprack vill jag lova :D!

Tänk att hon lärde sig krypa för bara dryga 4 månader sen och nu går hon?! Jag hinner verkligen inte med!



Igår hade vi fin besök av Marcus och Ida , super mysigt ! Även fast Novalie var dödstrött när dom kom vid 16 tiden (hon vägrade sova eftermiddag) så blev det full rulle på henne ändå , hon stor kosar sig när det kommer folk som ger henne en massa uppmärksamhet och leker med henne!
Stackaren var helt slutkörd och somnade på fem minuter efter att våra fina gäster gått !

Till och med på natten var hon uppe i varv, vaknade till flera gånger och gnydde till i sömnen och en gång när jag la henne ner igen så tittade hon på mig jätte sömnig och sa "hallå" och somnade haha så gulligt!


Vi fick en liten minisemster av Novalies farmor till västervik!
Kanonfint väder och Novalie är glad!



Gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0