Trötta morsor och små krassliga barn!



Vi har haft några jobbiga dagar och nätter pga Novalie har fått exem lilla stackaren och så har hon kräkts upp all mat igen tror att hon gör det när det kommer nya tänder för hon har gjort såhär förut men jobbigt är det, det är tur att jag inte slutat amma än för då hade hon inte fått i sig något dessa perioderna!
För två dagar sedan köpte vi en ny salva till exemet och hon sov hela natten i natt för första gången på ett par dagar (thank god!) Hon har vaknat och skrikigt och kliat sig så jag har fått vagga och smörja och så fort jag har slutat smörja så började hon igen, jag skojar inte när jag säger att jag kröp upp på mornarna jag var så trött , såklart så somnade jag överallt utan att fatta att jag somnade , en av dom gångerna kröp Novalie in i badrummet och plaskade i toaletten så hon var helt blå om händerna och magen när jag hittade henne (somnade till ett par minuter inte timmar) vi har en såndär grej i toan som ger ifrån sig blå färg, som tur är var hon inte blå om munnen så hon hade inte fått i sig något,  behöver jag nämna att toa dörren kommer vara stängd ALLTID framöver! :D


Andra gången jag råkade somna till vaknade jag av en duns, då hade hon lyckats få tag i godisbilar , hur vet jag inte för hon nådde inte förpackningen från golvet, hon hade i vart fall börjat äta på godisbilarna och tur för mig så kräks min dotter välldigt lätt så såklart fontän spyr hon av godisbilarna och eftersom hon tränar sig på att gå halkar hon i sin egna spya och trillar baklänges därav dunsen som väckte mig ur min zombie sömn!
Å vad arg jag var på mig själv som somnade hela tiden men jag kunde inte hålla ögonen öppna!
Dåligt samvete hade jag också, kännde mig som världens sämsta mamma som inte kunde hålla koll på sitt barn , tänk om hon satt i halsen och kvävts av algrens bilar eller drunknat i en blå toalett när jag sov?!
Jag hade inte överlevt det! Nästa gång hon får problem på nätterna ska jag bunkra upp med koffeintabletter!

Hoppas hon sover hela natten i natt också, hon somnade själv i sitt rum på 10 min i dag , trodde knappt mina ögon ! Min duktiga tjej! Idag har jag nästan varit människa och inte somnat en ända gång, sover hon hela natten i natt också så kanske jag orkar städa och vika tvätt i morgon man vet aldrig!

Nu ska jag kolla på uggly betty och sen ska jag lägga mig i sängen och lösa korsord , tro det eller ej men jag har löst korsord sen jag var 10 , lite udda hobby kan tyckas men jag är trött på angry birds :D gamla vanor håller längst?

Gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0