Vad hände? och NÄR hände det?

Nya lekhörnan i köket!


Precis som min rubrik lyder! Vad tusan hände, mitt söta älskade barn var så grinig igår hon skulle INTE sova någon annan stans än i min famn , jag blev sittandes på arslet en stor del av gårdagen efersom jag ville ju samtidigt att hon skulle få sin sömn.
Tur att vi har en trött pappa här hemma som gladeligen satte sig i soffan och sov med novalie i famnen en stund så jag fick händerna fria.

Jag tänkte att hon kanske hade någon utvecklingsfas, för hon brukar inte vara grinig och hon älskar sin säng i vanliga fall, det verkar som om jag hade rätt för jag lovar att det var inte samma Novalie som vaknade som det var när hon somnade, tio min efter hon vaknat började det, det var precis som om hon blev medveten om en massa saker hon inte sett innan, hon gick på våra vatten glas, drog ner datorn i golvet, sprang runt i sin gåstol i 140 blås och skulle pilla på ALLT! GOSSE ! jag vart hel SLUUUT efter en kvart, fick springa efter och flytta på saker,( i skrivande stund ser jag att hon har trasslat in sig i gardinerna) hon har vridit sitt huvud från sida till sida, kollat upp i taket, vridit och vänd sin lilla kropp allt vad hon har kunnat för att titta på allt i lägenheten när vi har haft henne i famnen!
Hon sträcker sig efter allt, försöker nå saker fast dom kan vara hur långt bort som helst, jag antar att hon inte fattar det där med avstånd än :P

Igår brydde hon sig bara om det hon hade i händerna och det som var nära , sen helt plötsligt efter några timmars sömn blev allt långt bort också jätte intressant, en helt ny värld har öpnnat sig för min lilla älskling, för en halvtimma sen såg jag henne inte (hade lagt henne i lekhörnan i köket) då hittade jag henne under bordet, och vad gjorde hon där ? jo hon låg och smilade som en galning åt bordsbenet , typ som att å detta har jag inte sett förr va kul!

På natten sen så gjorde hon en farlig grej, Rikard vaknar av att hon skriker, inte att hon är ledsen eller så men hon provar rösten lite, då ser han att ungen har SATT SIG UPP!? Det var bara att ta upp henne och lägga henne mellan oss, farliga barn, jag höll på att få en hjärt attack! Bra tid att sätta sig upp på första gången på, bra att hon ropade på pappa :P



Novalie har även fått sig en ny kärlek, nämligen damsugar slangen!? Jag har oftast damsugaren framme för jag drar ändå en vända om dagen, när hon kommer i sin gåstol går hon raka vägen fram till damsugaren , tar tag i slangen och ser jätte glad ut ! Sötnöt! haha!
Spegeln är en annan favorit , där står hon och skrattar åt sig själv den lilla godingen!
En grej till hon har börjat med sen igår är att lägga huvudet på sne och le ÅÅH det är så sött, hon kommer hoppandes i sin lilla gåstol och sen se man bara ett litet huvud titta fram på sne bakom hörnet , smälter gör man som en snöboll i ungnen!

Vi har äntligen hittat en gröt lillan tål! wiiiie! Nestles specialgröt (jag hittade den)
Nu ska hon få den varje dag, det har gått bra två kvällar i rad nu, hon är så duktig med sin sked, det är precis som om hon alltid blivit matad med sked, inga problem, så har det varit sen hon var 2 månader gammal och började få d-droppar , hon gapade när skeden närmade sig munnen direkt! min smarta unge!
Hoppas bara att hennes mjölkallergi växer bort, dom sa att den kunde göra det, det är lite vemodigt att börja ge henne mat varje dag nu, då är det inte långt kvar tills hon inte behöver mjölk från mig längre och då är hon ju stor snyft!

Här är pluttis i sin favvostol!



Gör mig glad
Postat av: Malin

Vad kul med en uppdatering så man har något att läsa i sängen, haha. Shit satte hon sig verkligen, vilket ögonblick :-)

Så mycket hon lärt sig, skitkul att höra. Det går ju så fort med dem små liven. Ge Novalie en kram från mig och Ilian så hoppas jag att vi ses snart :-)

2011-01-10 @ 22:09:36
URL: http://malinnyberg.webblogg.se/
Postat av: Tora - Viggos mamma

(Nu skriver jag om både detta o inlägget nedanför)



Så duktig hon är som sitter och vandrar runt! Tänk vad snabbt det går. Jag har svårt att fatta att Viggo är två månader, tänk då 6 månader - shiit! Känns ganska normalt att du har damsugaren framme ditt städfreak, ska du redan föra över detta till Novalie? ;D



haha I feel you kvinna! Fy tusan med alla som vill hålla i henne och så ska hon skickas runt - du vet ju att jag känner samma sak där ;)

Vad stor hon är nu - stora fina tjejen! Vi får absolut ses snart igen!

Tråkigt med mjölkallergi, hoppas verkligen hon växer ifrån det, verkar jäkligt trist o jobbigt att ha det när man blir äldre.

2011-01-11 @ 17:58:21
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0