Min lilla krypare!

 


Nu tar hon sig fram , vår lilla plutta, hon kryper inte riktigt men hon ålar, rullar, lägger sig och sätter sig upp och med dom rörelserna tar man sig riktigt långt! Nu får mamma och pappa se upp, nu kan vi inte lämna henne någonstans och har vi henne i soffan brevid så får vi hålla henne i byxorna så hon inte kastar sig över soffkanten , fast då blir hon arg :P Novalie vill själv!

Det är roligt att vi kan ta henne med överallt , för sitter det gör hon ju alldeles själv , ska jag in i garedoben och byta om då sätter jag henne på golvet så håller hon sig sysselsatt med en strumpa eller något annat kul hon hittar, innan fick man ju släpa in hela babysittern eller lägga henne på en filt. Hon ser så liten ut när man sätter henne på golvet , en dvärg i jättarnas land liksom haha

Det är dock lite små jobbigt att ha henne i knäet nu för hon sliter och drar åt alla håll och kanter, vänder och vrider på hela sig, just nu är hon faktiskt stilla kan vara för att hon ser att det kommer upp bokstäver på datorn när jag skriver, eller så är hon trött igen ?

Nu ska vi nog gå och köpa en massa burkmat till pluttis, det går åt en hel del nu när hon får mat på dagarna, jag ammar lite då och då när jag märker att hon inte är nöjd efter maten , det visar hon iof ganska tydligt när hon vill ha då ger hon ifrån sig ett lustigt ljud och så drar hon mig i tröjan :D

Hon sover inte hela natten än men när vi har köpt en riktig spjälsäng åt henne så ska jag prova och se om hon sover bättre i sitt eget rum, det verkar som om hon blir störd av mig och rikard när vi går och lägger oss, tur att hennea rum är precis mitt emot vårt, tycker det känns lite läskigt att ha henne långt ifrån mig!

Annars i veckan så har vi hälsat på Tora och viggo i oslo, och sen har vi varit i sandvika och träffat anki och lucas, jätte trevligt hade vi! =) Kul att få komma ut lite och det går ju bra med Novalie , hon är ju resevan sen födseln :D

jag och pluttan tog en fjortisbild!



cirkuskonster med pappa!

Första gången på ett lekland !




Nej nu vill min dotter ha uppmärksamhet, ha en trevlig dag!







Gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0