Min första mors dag!


Ja jag vet, hemma i sverige är det INTE mors dag men nu bor jag i Norge och här ÄR det faktiskt mors dag i dag :)! Fördelen med att vara svensk i Norge är väl att man får TVÅ mors dag, HUR bra är inte det hihi.
Känns så konstigt att det är JAG som ska bli firad på morsdag!? konstigt men jättemysigt =)

Rikard är tyvärr så trött efter sin intensiva jobb helg att han inte orkar laga morsdag middag till mig idag så det blir pizza och godis, men det är bara mysigt.

I morse tyckte jag INTE att min första mors dag var någonting att hurra för, Novalie hade någon utvecklingsfas i natt och VÄGRADE sova någon annan stans än i min famn framför teven , jag låg där blixt stilla till halv två på natten och var så förbaskat kissnödig så det slutade med att Novalie vaknade när jag rörde på mig och nöden har ingen lag , jag fick helt enkelt springa på toa med henne i famnen , hon skulle inte vara en cm ifrån mig då skrek hon bara!

Sen äntligen fick jag henne att somna klistrad inntill mig i sängen, men hon vaknde otaliga gånger , någonstans i dimman kom rikard hem från jobbet , sen skulle Novalie upp klockan 8 tyckte hon , jag lyckades med att vi drog oss till halv nio -nio, men jag var totalt förstörd! Hoppas hon sover i natt =)

Annars har hon varit världens finaste på dagen idag, sovit som hon ska på rätt tider och emellan har hon fått mat och lekt i sin lekhörna, hon sitter där nu, knäpptyst och pillar med sina grejer =) min duktiga unge!

Nu har Novalies stol kommit också och vi ÄLSKAR den!
Nu kan lillpluttan också vara med vid bordet så nu slipper vi de sura blickarna nere från gå stolen varje gång vi ska äta!

I samband med att hon nu fått stolen har det blivit så mycket lättare att ge henne mat , nu får hon gröt till frukost och har lärt sig att säga nam nam mellan skedarna!



Med det önskar jag alla svenska mammor i Norge en mysig mors dag!

Gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0