Hon sa mamma!

Novalie har på dessa två dagar tagit ett jätte skutt när det gäller språket!
Jollret har övergått till pladder och det är så mysigt!


Novalie har börjat säga:
ne ne ne ne , vilket jag har märkt att hon gör när hon är irriterad eller inte vill mer!

Äntligen har jag fått höra världens bästa ord! Mamma! klart och tydligt, hon sa det första gången riktigt igår kväll och hon har inte slutat sen dess, mamma mamama mamm amm mammma mama kan hon sitta och rabbla, tills jag tar upp henne, då blir hon glad!

Sen säger hon de dedde dadda, vilket måste vara början till pappa, hon har sagt det en gång men inte mer sen så det kommer nog snart :D

Hur kan det gå SÅ fort?! ena dagen kan hon inte andra dagen kan hon en massa, ena dagen jollrar hon bebis joller sen går det några timmar och på en sekund ändras röstläget och borta är bebis jollret och ersatt med försök till riktiga ord!?

Varje gång det händer någonting så står vi föräldrar där som två stora frågetecken och tappar hakan, jag vet inte vad vi tror, att hon ska vara bebis för alltid? Vi vet ju att hon utvrklas hela tiden men på någon sätt är vi aldrig förberedda och hon tar oss med storm med varje milstolpe!

Det är så coolt att vara småbarnsförälder

Nu ska jag sova och i morgon ska jag förhoppningsvis njuta av att få höra mamma mamma mamma pladder hela dagen, hjärtat smälter varje gång och Novalie blir överöst med pussar och kramar vid varje mamma likande ord så det kommer inte bli mycket gjort i morgon :P



Gör mig glad
Postat av: Jenny & ALlice

åhh så mysigt, längtar tills min säger mamma för första gången :) Min dotter hetter också Madiken :) Allice Madicken :)

2011-02-10 @ 18:19:44
URL: http://www.jennyalbertsson.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0