33 dagar kvar-Stoppa pressarna!


Det är 5 veckor kvar till bf ..5 veckor?!
Vart tog tiden vägen? är jag gravid? ska jag ha en bebis? har jag ätit de rätta sakerna? är hon frisk där inne? förlossning!? ska det lilla livet där inne komma ut? borde jag packa bb väskan? och vad ska jag ha i den? hur kommer mitt och rickards förhållande påverkas av en liten bebis? ska jag bli mamma? herregud ! hur tar man hand om en så liten varelse, tänk om jag suger på att vara mamma?! varför förstår jag inte riktigt att detta händer mig  just nu?

jag har hundra grejer i huvudet!
känns så läskigt att inte ha kontroll över det, jag kan inte förbereda mig på något sätt på någon av mina frågor, jo självklart kan jag packa väskan till BB , men jag kan ju inte förbereda mig på hur det kommer att kännas att föda barn, jag kan inte hur jag än försöker föreställa mig hur det kommer att faktiskt ha en liten i mina armar.
Ett helt nytt kapitel i livet började när jag blev gravid och jag fattade det inte ens, ja har fortfarande inte fattat, och nu känns det som om jag ska gå på plankan med ögonbindel, och jag kommer inte veta hur något kommer kännas eller blir förrän jag har gått över kanten och upplevt det läskiga fallet.
Även om jag vet att det kommer komma, lika säkert som alla vet att den där sista långa läskiga backen på bergochdalbanan kommer när man sätter sig i den så vet jag ju att allt jag oroar mig för kommer att komma , i kväll, i morgon nästa vecka...förlossningen kan ju faktiskt sätta igång när jag minst anar det.

Det känns som om jag precis fick reda på att jag blev gravid, hur kan tiden flyga iväg så fort?
jag är livrädd, överlycklig,orolig, glad, trött , fylld med energi, allt på samma gång, stressad över att inte hinna med allt jag tänkt göra innan bebis kommer samtidigt så vill jag bara att hon ska komma ut för att jag har svårt att röra mig och sover dåligt och är allmänt trött på att inte kunna röra mig och inte orka någonting plus alla mina tvångstankar, man blir verkligen knasig när man är gravid :P på något sätt längtar jag efter att min kropp ska bli min igen, och att få på mig några av mina t-shirts och tröjor , har en hylla i min garderob med kläder jag får på mig och det är väl en 7 plagg, börjar bli lite trött på att vara en vattenfylld vaggande valross, men det ska man väl vara efter 9 månader av graviditet.

Jag tror bara att jag ska försöka släppa alla tankar , jag kan ju inte påverka så mycket ändå , hon kommer ut när hon vill ut vare sig jag är redo eller inte , hur mycket jag än grubblar och oroar mig så kommer jag gå igenom en förlossning och hur den kommer vara och hur det kännas får jag helt enkelt uppleva det där och då, det är bara att acceptera även om det är lite svårt och skrämmande.

ne nu är det nog med konstiga tankar från mig :P

Gör mig glad
Postat av: jeanette

Det kommer gå jättebra. =) Visst det gör ont, men det är en ondhet som inte kan beskrivas. Det gör inte ont som när man slår sej eller så. Det är ett obehagligt ont. Fokusera på andningen ;)

Men du är kvinna, du är född till just detta. Så det vore konstigt om du inte klara det =)



Ja hade med mej nya underkläder, hygiensaker, kläder till bebis, stolen, duschgrejer. (det e så skönt med dusch efteråt!)

sen hade ja mjuka kläder att åka hem i. =) Och tofflor. Det va så gott att ha det.



Visst e det svårt att fatta?! Tog ett tag för mej oxå innan jag fattade fullt ut att ja skulle ha barn.



många kramar. Hör av dej om det är något du fundrar över. Har ju trots allt gått igenom det där du e på väg in i nu =)



kram Jeanette & Ayline

2010-05-25 @ 13:40:33
URL: http://nettandavid.blogspot.com
Postat av: Micha

Det kommer gå jätte bra hjärtat <3 Jag tror på dig, du kommer bli en super bra mamma- just den vi pratade om i gymnasiet :) Godismamman Haha!

Älskar dig!

2010-05-26 @ 08:35:29
URL: http://bebbenimagen.blogg.se/
Postat av: LENA

haha just det! Godismamman! :D

Tänk att du och micha ska ha barn. Helt ofattbart!

När ni ska ha playdates sedan måste jag vara med ;)



Allt kommer att gå bra Marre, som Jeanette skriver - du är född till detta!

Du kommer att bli världens bästa mamma - det är jag helt säker på!



Saknar dig fruktansvärt, känns så tråkigt att ha missat hela din graviditet...



PUSS

2010-05-27 @ 16:05:53
URL: http://lenahell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0