11 dagar kvar-svullnader och flytt!



Har fått vara hemma hos min mor en vecka och det har varitså skönt , lekt lite med min småbröder, grillat mamma på information om förlossningar, inhadlat det sista som saknades till att bebis anländer. Så fick jag ju träffa Lizette! <3
Det som var mindre skönt var att jag svullnade upp till dubbel storlek mina fötter såg ut som shreks, heelt sjukt , jag har storlek 38 fick inte på mig mammas skor ens och hon har storlek 40! heeeeeelt sjukt, så jag fick gå barfota , fick trycknmärken av flippfloppsen haha, ringde förlossningen och frågade om det var normalt, eftersom jag var lika svullen på kvällen som när jag vaknade på morgonen, då tyckte dom att jag skule komma in och kolla att jag inte hade havandeskapsförgiftning ändå...
så jag mamma och noel åkte in en sväng till förlossningen i helsingborg, där fick jag ligga och mäta bebisens rörelser i 20 min , men allting såg bra ut och jag åkte därifrån med vetskapen om att jag hade en välldigt livlig busig bebis och att jag kan se fram emot att vara svullen några veckor till :P

fick ju se hur en förlossningsavdelsning kunde se ut också , det var nyttigt såg att det gick förbi ett par med en liten nyfödd när jag satt i väntrummet, det känndes lite konstigt , ska jag också gå med en nyfödd liten bebis om några veckor? känns så skumt, att jag fortfarande inte har fattat ! :P
Mamma tyckte det var kul , hon födde ju Noel på samma avdelning för 4 månader sen så hon visade vilket rum dom hade varit i =)

När jag åkte ner till skåne hade jag en lite rullväska när jag åkte upp i fredags hade jag den lilla väskan jag åkte ner med , en stor hockeyväska fylld med bebisprylar som fattades till första tiden och en bilbarnstol så jag hade liiite att släpa på, Rickard fick gå in i tågvagnen och hjälpa mig ut med allt när jag kom till oslo. Ska aaaaldrig resa utan min älskling igen!

Jag vaggar runt här som en svullen anka nu och det känns som om jag har en stor stenbumling mellan låren , tror min lilla bebis ligger och trycker sig ner i mitt bäcken , ibland klickar det inne i höftbenet när jag går, lite obehagligt men jag antar att allt h¨ller på att mjukna lite där inne så att hon kan komma ut .

Hoppas jag vi hinner flytta in i den nya lägenheten inna lillan bestämmer sig för att komma ut bara, :P ser mig själv stå i en pöl med fostervatten med en flyttkartong i händerna haha, tur att mamma och familjen kommer upp midsommarhelgen , den helgen jag har beräknad förlossning, om jag har fött då så hinner vi ju få hjälp med flyttstädet och om vi inte hunnit flytta det sista grejerna, känns tryggt och bra.
ska packa klart bb väskan idag tänkte jag...


Gör mig glad
Postat av: Lena

oj herregud, snart är dags!

Då ska lilla marre bli mamma!!!! :D :D

2010-06-15 @ 21:17:00
URL: http://lenahell.blogg.se/
Postat av: LENA

jag har faktiskt inte börjat titta på vattenfast mascara ännu, men jag lovar att säga till när jag hittat någon :)



Ja jisses vad stora vi är nu!

Glöm inte att höra av dig när bäbis kommit till världen!! :P

2010-06-17 @ 07:41:18
URL: http://lenahell.blogg.se/
Postat av: Tora

ååh kan hon inte komma ut snart?! :D

2010-06-17 @ 13:46:36
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0