Ultraljud!

Ja så kom dagen vi längtat efter!, nästan så man var lite nervös haha
men allt gick bra, jag var ju nojjig med att vi skulle missa bussar och inte hitta dit så jag hoppa upp halv sex och var stressad tills vi satt i väntrummet, en halvtimme tidiga :P
Ultraljudet visade en frisk liten tjej som låg med benen rakt upp och sparkade för glatta livet , barnmorskan skrattade och kallade henne för en liten spräck haha va nu det betyder på norska , men det såg ganska roligt ut när hon hade fötterna vid huvudet , värsta lilla gymnasten :P
humör har hon med , damen , gillar inte att bli puttad på , hon vände helt om och sparkade så fort barnmosrkan puttade till lite på henne , skitförbannad haha.
Är lättad över att allt såg bra ut och att hon är frisk, nu fick vi ju bekräftat att det är en liten tjej till hundra procent denna gången :P
shit halva graviditeten har gått, och det har gått så fort , nu hoppas jag att jag får kontakt med en läkare i jessheim så att jag kan ta nya blodprov och kolla efter någon infektion/förgiftning som barnmorskan sa att jag kunde ha fått, känns ju sådär kul, och min höft har börjat göra riktigt ont , inte kul att jobba på ett jobb där man står upp i 7 timmar då :(
men så är ju detta norge och det är inte riktigt så enkelt som det låter, jag ringde till vårdcentralen idag där man ska få tilldelat en barnmorska , ska ju på lite kontroller innan bf och sådär, men nej då har dom inte tid till mig förrän i mars!! för alla barnorskorna är sjukskrivna, och det är likadant i grannkommunen!! helt otroligt !, börjar bli ganska mycket less på detta landet, ,, men inget att hänga läpp för , känner mig grymt lycklig ändå =)

Gör mig glad
Postat av: micha

Oh så skönt att hon mår bra!

Hoppas att det löser sig för din del med allt!

saknar dig

2010-02-06 @ 22:14:04
URL: http://michahatfield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0