Utveckling på gång och oh ljuva träningsvärk!

FY viken träningsvärk jag har sen träningen i torsdags, märktes att man hade slarvat!
Efter nyår ska jag och malin träna tre gånger i veckan, så att det händer något!
Jag är lika tjock som när jag började ju!
Men innan vi tar tag i det ska vi ha ett kakbak passande nog, mumma!

Novalie har utvecklats något så otroligt denna veckan:
  • hon har börjat kräla runt lite själv på mage, men såpass lite i taget så att ena stunden ligger hon i babygymmet och när jag tittar nästa gång ligger hon en bra bit utanför och så fattar jag inte hur hon har tagit sig dit :P
  • Nyfiken i en strut har damen blivit också hon ska ta i ALLT, hon sträcker sig efter saker hela tiden och stoppar ALLT i munnen!
  • Novalie kan nu sitta upp själv , fast man får sitta med hela tiden ,rätt som det är sviker balansen och då faller hon åt sidan :P
  • Nu i morse upptäckte jag att hon fattar kasta jag saker på golvet så tar mamma upp dom-leken! Hon har slängt ner sin solrosblomma 10 gånger redan oc väntat på att jag ska plocka upp den bara så att hon kan kasta ner den igen haha
  • Språket har ändrats , denna veckan har hon börjat göra baba-ljud och vava-ljud, skönt med lite omväxling ,i flera veckor nu har hon bara gurglat saliv så hon har låtit som ett litet fantasidjur :P
  • Novalie har lärt sig att kramas med, eller jag vet inte om det är medvetet med det är mysigt för det, när jag plockar upp henne så lägger hon armarna kring halsen på mig och borrar in ansiktet  i halsen på mig , det är så mysigt så jag blir lite snyftig varenda gång; <3
Mycket som har hänt denna veckan och jag är så stolt över mitt älskade barn som kan så mycket redan!

(Om en vecka åker vi till fjällen):D


Gör mig glad
Postat av: Micha- Mamma till Leah

Ja du har helt rätt, tack för att du skrev så jag fatta :) Guud så kul att hon gör sånna framsteg! Tänk sist jag såg henne var hon 2 veckor, jag kan inte förstå att tiden har gått så fort. Puss på er!

2010-12-15 @ 01:36:33
URL: http://bebbenimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0