Novalies första jul!




Novalies första jul blev som jag hade hoppats på, mysig med hela familjen samlad, lugn och sansad, ingen hets
och stress =)

Men så blev hon förståss sjuk stackaren, hon hade ingen feber men snorig och hostade så hon spydde , fy vad jag tyckte synd om henne, det blev inte så mycket sömn för någon av oss följande dagarna efter julafton, vi vaknade av att Novalie var förbannad över att hon inte kunde andas genom näsan och sen hostade hon tills hon spydde en kaskad över hela sig och sängen, så det var bara att byta kläder, suga ut snor med näsfridan (tack och lov för denna lilla grej) i med saltlösningsdroppar i näsan, amma henne och lägga henne i halvsittande ställning på sig själv! Detta fick vi göra samma sak i fem nätter i rad, inte kul när man är på resande fot!



Men vi har en sån duktig tjej, trots att hon haft det så jobbigt har hon skrattat och varit hur glad som helst ändå, tuff brud i lyxförpackning är vad hon är!
Jag hittade nämligen en sak till som måste varit jätte jobbigt för henne att gå igenom, hon har fått en liten tand! vi har inte märkt någonting, helt sjukt, trodde inte hon skulle få så tidigt heller, men det är en liten spetsig sak i underkäken, jag märkte den när hon bet mig i handen , det gjorde skitont haha!
Så nu har första tandsingen uppenbarat sig, vilken fin liten julklapp till mamma och pappa!



Novalie har myst riktigt mycket med sina morbröder, hon och Noel har haft det jätte roligt, så fort hon fick syn på honom sken hon upp med hela ansiktet och dom har pratat bebis rappakalja med varandra , jätte sött!
Dock så tyckte Noel det vr konstigt att Novalie satt i hans gamla gåstol så han ställde sig på kanten på ena sidan och tyckte väl att han åtminståne skulle få åka med haha!



Novalie är helt galen i gåstolen , hon har fattat galoppen och fullkomligt ÄLSKAR att hon kan ge sig ut på äventyr själv, sen blir hon lite sur när jag tar upp henne men jag låter inte henne sitta så länge åt gången, vill inte att hon pressar sin lilla kropp för mycket!

Novalie har även varit med om sin första flygtur, den rörde henne inte i ryggen, hon märkte inte ens att vi flög, så det gick bra, alla grejer kom fram utan skador så det är vi nöjda med!

Vi hade en underbar jul hoppas att ni hade det också!

Gör mig glad
Postat av: Tora - Viggos mamma

åh lilla gosen då! Fy vad jobbigt när de inte mår bra och man inte riktigt kan hjälpa dom :(

skönt att ni haft det bra. Vi får väl ses snart igen - nu vet jag ju varför Viggo var så jävla grinig sist, stackarn, så nu har jag en mycket mer mätt o belåten grabb att visa upp! ;D



SÖT hon är i gåstolen, stora och duktiga tjejen!

2011-01-03 @ 20:31:53
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0